środa, 10 grudnia 2014

Cynamonowe choinki

Cynamonowe choinki...
Rumiane, kruchutkie, pięknie przyozdobione.
O delikatnym smaku i aromacie cynamonu.
Pokryte zielonym lukrem i cukrowymi perełkami.
Pyszna zabawa w dekorowanie. Także dla dzieci.
Polecam!
Składniki:
  1. 2 szklanki mąki pszennej;
  2. 170 g masła;
  3. 1/2 szklanki białego cukru;
  4. 1 łyżeczka cynamonu;
  5. Skórka otarta z całej, średniej cytryny;
  6. 1 łyżeczka sody oczyszczonej;
  7. 1 jajo;
  8. 2 - 3 łyżki kwaśnej, gęstej śmietany o zawartości tłuszczu 18% (ja dałam 2).
Dodatkowo:
  1. 1 białko jaja;
  2. 1 szklanka cukru pudru;
  3. Zielony barwnik spożywczy (u mnie w żelu);
  4. Perełki i serduszka cukrowe do ozdoby.
Szklanka = 250 ml

























Sposób przygotowania:
  1. Do miski (u mnie od robota kuchennego) wsypać mąkę, cynamon i sodę oczyszczoną i wymieszać łyżką.
  2. Dodać pokrojone w kostkę masło, cukier, skórkę z cytryny, jajo i 2 łyżki śmietany i wyrobić miękkie, lekko klejące się, ale zwarte ciasto (ja wyrabiam robotem kuchennym za pomocą haka do ciasta drożdżowego, ale można także ręcznie). W razie gdyby ciasto nie chciało się dobrze połączyć dodać łyżkę śmietany (ja nie musiałam dodawać).
  3. Wyrobione ciasto rozwałkować, na oprószonej mąką stolnicy, na placek o grubości około 0,5 cm i wycinać foremką choinki.
  4. Choinki ukłdać na wyłożonej papierem do pieczenia blasze od piekarnika.
  5. Ciastka piec w piekarniku nagrzanym do 180 stopni (grzałka górna i dolna, 3 półka) przez około 13 - 15 minut.
  6. Upieczone ciastka wystudzić na kratce.
  7. Gdy ciastka wystygną przygotować lukier. Jajo sparzyć wrzątkiem (do niewielkiej miseczki lub szklanki wlać wrzątek, zanurzyć w nim jajo - ma być całe zakryte - i szybko wyjąć). Następnie oddzielić białko od żółtka. Białko ubić mikserem wraz z cukrem pudrem i barwnikiem na gęsty lukier (trwa to około 5 - 10 minut,  w zależności od siły miksera). Gdyby lukier był zbyt gęsty dodać kilka kropel zimnej wody.
  8. Wystuszone ciastka zamaczać w lukrze, ozdabiać perełkami/serduszkami i odstawić do stawrdnienia na około 2 - 3 godziny.
  9. Konsumować po całkowitym stwardnieniu lukru.
SMACZNEGO!


Uwagi do przepisu:
  1. Z podanych składników wychodzi około 50 ciasteczek.
  2. Szklanka = 250 ml.
  3. Ja rozwałkowałam dość grubo ciasto - na około 0,5 cm, bo nie chciałam, aby ciastka były bardzo chrupiące. Im cieniej rozwałkuje się ciasto, tym bardziej twarde i chrupiące będą ciasteczka.
  4. Ciastka najlepiej piec na dużych, płaskich blachach, jak np. te od piekarnika.
  5. Ciasteczka nie wymagają leżakowania. Od razu są odpowiedniej twardości.
  6. Masło można zastąpić margaryną.
Źródło przepisu: My Man's kitchen.




























Świąteczne słodkości! Korzenne przysmaki

1 komentarz :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... >